Statement from WBKO’s Chris Allen

“This video – which was never intended to be seen outside of the station – was part of a joke that was played on me during a lighter moment off the air several years ago. I regret that a former employee has decided it is something that everyone should see and took the liberty of posting it on the internet. I am embarrassed by the whole ordeal and humbly apologize for anyone offended by my actions.”

We won’t link to the open letter posted on WBKO’s website, lest they send a cease & desist letter. You’ll have to Google around.

Needless to say, it sucks that this video has seen public light by causing embarassment, sure. We’re a part of that suckiness. But it’s pop culture and is the current center of attention. What’s worse, the station was in denial mode and has taken the wrong initiative to quash the story. By threatening hundreds of people they’ve pushed it to the center of public attention like you’ll see on MSNBC’s Dan Abrams.

We’re sorry Allen has felt embarassment from his video snafu. We don’t think he should be ashamed and we definitely don’t think he should have been punished. If anything, it’s made him one popular television personality. Hopefully this is the end of the story.

WBKO Freaks Out, Damage Control Galore

WBKO’s Business Manager sent us the following message:


From: Paula Phelps
Subject: Copyright Infringement

This e-mail serves as notification that the video in the
story Bowling Green Weatherman’s Mistake at the URL:
http://pageonekentucky.com/2007/09/14/bowling-green-weathermans-mistake/
belongs to WBKO-TV and has not been authorized for use on your
website.

Please remove it immediately. Please contact myself or Rick McCue,
Vice President and General Manager at 2727 Russellville Rd., Bowling
Green, KY 42101. 270-781-1313 or rick.mccue@wbko.com.
I have a good faith belief that use of the copyrighted materials
described above was not authorized by the copyright owner, its agent
or the law. œI swear, under penalty of perjury, that the
information in the notification is accurate and that I am the
copyright owner or am authorized to act on behalf of the owner of an
exclusive right that is allegedly infringed.

/s/ Paula Phelps
Paula Phelps, Business Mgr, WBKO TV

Are they really trying to cover this up?

Page One isn’t hosting any of the copyrighted material ourselves. We would happily comply with removal if we did, in fact, host it. We merely provide links to the material. It’s hosted by hundreds of websites like YouTube, Google Video, TinyPic/TinyVideo, MySpace, Facebook, MetroMojo, the Oxygen network, the Oprah Winfrey Show (which actually called us in an attempt to obtain a copy of the video), TMZ, MSNBC, Fox News, CNN.

Matter of fact, a quick Google search returns more than 198,000 hits for “bowling green weatherman.” We’ve found more than 100 instances on YouTube alone.

Further, if the station meant to imply that they want us to remove hyperlinks– wouldn’t it be beneficial to say so in a letter? We’d oblige. Hopefully they’ll clear the matter up.

Surely Page One is not being singled out and WBKO has sent cease and desist letters to all outlets that actually host the alleged copyrighted material on their own servers.

KY Farm Bureau Admits Discrimination, Media Ignores It

Todd Eklof, minister of Clifton Unitarian Church in Louisville, spoke to his congregation in late 2004 about the importance of putting an end to discrimination. He vowed to stop performing marriage and commitment ceremonies for all couples until the anti-gay marriage amendment passed in 2004 is overturned.

Kentucky Farm Bureau (Todd’s employer) didn’t like this stance and fired Eklof shortly thereafter. KFB has claimed in court documents for nearly three years that he was fired for attendance and performance issues, though Eklof has consistently been able to prove (via court documents that are publicly available, No. 05-CI-09390, Jefferson Circuit Court Division 8 ) otherwise. (Read the full story here)

Rev. Eklof’s luck changed in May of this year when Sam Moore, president of KFB at the time of Eklof’s dismissal and a current member of its Board of Directors, admitted under oath that Kentucky Farm Bureau fired Todd Ekloff for being supportive of gay marriage.

Page 29 of the deposition, lines 19 and 20, Moore says in response to the question of why Eklof was terminated, “The marriages, I think. I think that was the main thing.” Click here for the complete deposition.

Sam Moore - KFB Deposition



On September 4, 2007, Eklof sent a press release detailing the admission to every major press outlet in Kentucky. No one covered the story. Not so much as a mention. Kentucky Farm Bureau has one of the largest lobbying entourages in Frankfort and claims to be the “Voice of Kentucky Agriculture” and no one covered the story of admitted discrimination and violation of the Fairness Ordinance.

Where is the mainstream media? Why aren’t the Courier-Journal or Herald-Leader covering this matter? Where are the major television news operations? Why is the story being ignored? Could it have something to do with Kentucky Farm Bureau being one of the largest advertising forces in the state? Are news organizations afraid of losing advertising dollars as a result of coverage? KFB has been known to throw its weight around in the past and it seems likely that the same thing could be happening here. We’ll never know unless the media wakes up.

Further, why is Kentucky Farm Bureau, an organization solely in place to further the interests of farmers and agriculture, advocating against gay marriage in its policies handbook?


KFB Handbook



Everything about this story stinks. We’ll wait to see if the press ever touches it.

Bowling Green Weatherman’s Mistake

From the Intrepid Reporter Dept of Strange Crap Happens

Chris Allen of WBKO-TV in Bowling Green does the weather. Among other things.

The below video of him is making the rounds on the internets these days. It’s footage taken between live shots and leaked by someone at the station.

Is this humor, sexism or sexual obscenity?

Have a look. But don’t get up in arms with us if you’re offended. We just thought it was bizarre and worth questioning.

Oh, the age of YouTube.

UPDATE 3:50 P.M.

WBKO claimed copyright and had the video removed from YouTube. (Note: we didn’t put it on YouTube) Ashamed of their on-camera behavior? Trying to hide something that got out?

Here’s a screen grab for good measure:

WBKO pulled the screenshot in fear and absolutely didn’t abide by copyright laws. In the meantime, here’s a link to the same footage on Google Video. If they yank it again, let us know.

Another update. Here it is for your viewing (dis?)pleasure:



Media catches up to McConnell… three days late

Louisville media finally caught up to Mitch McConnell and his buddies at Insight Communications. Three days late, both WLKY and WHAS11 aired coverage of the controversy. Please see previous posts if you’re not sure what we’re talking about.

As noted earlier, Insight caved to scrutiny and decided to air the ad critical of Big Money McConnell.

While it’s great two television stations are catching up to the news, it’s a bit troubling when they (WHAS11) incorrectly report the facts. The station referred to Public Campaign Action Fund as a “liberal group” when they’re definitely not. Visit their website to learn that they’re a non-profit, non-partisan organization that works to improve campaign finance law. WHAS11 also reported McConnell had received $14,000 in campaign contributions from Insight. The truth is he’s received more than $17,000 in direct contributions from Insight’s executives. Puzzling that they could get two easily verifiable bits of information so far off the mark of accuracy. Especially when we know they read Page One and other sites which detailed the story as it unfolded.

View the coverage here:

WLKY:




WHAS11:


BREAKING – Insight Says No to Anti-McConnell Ad

Senator Mitch McConnell used his clout with Insight Communications to have ads targeting him pulled from the air.

While the commercial incorrectly alleged that McConnell voted against funding for body armor, it’s not reason enough in our minds to have it pulled. Not after Insight has run despicable and factually incorrect ads supporting the slaughter in Iraq.

The ad is still running on broadcast stations throughout Kentucky, including tonight’s NFL opener on NBC affiliates.

It’s interesting to note that McConnell has received $17,000 in campaign contributions from Insight employees.

See?

ABBOT, JOHN F
NEW YORK,NY 10280
INSIGHT COMMUNICATIONS/CFO
3/30/2007
$2,000

BRECHER, ELLIOT MR
NEW YORK,NY 10019
INSIGHT COMMUNICATIONS/GENERAL COUN
9/25/2006
$1,000

DIETZ, CHARLES E
ORADELL,NJ 07649
INSIGHT COMMUNICATIONS/VP
3/30/2007
$2,000

HALL, KEITH
SIMPSONVILLE,KY 40067
INSIGHT COMMUNICATIONS/SENIOR VICE
10/14/2005
$2,000

HALL, KEITH
NEW YORK,NY 10044
INSIGHT COMMUNICATIONS
1/15/2002
$1,000

HALL, KEITH MR
SIMPSONVILLE,KY 40067
INSIGHT COMMUNICATIONS/SENIOR VICE
9/25/2006
$2,000

HALL, KEITH MR
SIMPSONVILLE,KY 40067
INSIGHT COMMUNICATIONS/SENIOR VICE
9/25/2006
$1,900

HALL, KEITH MR
SIMPSONVILLE,KY 40067
INSIGHT COMMUNICATIONS/SENIOR VICE
9/25/2006
($1,900)

KNAFEL, SIDNEY MR
NEW YORK,NY 10019
INSIGHT COMMUNICATIONS/CHAIRMAN
9/25/2006
$2,000

KNAFEL, SIDNEY R
NEW YORK,NY 10019
INSIGHT COMMUNICATIONS/CHAIRMAN
3/30/2007
$2,000

KNAFEL, SIDNEY R
NEW YORK,NY 10019
INSIGHT COMMUNICATIONS/CHAIRMAN
3/30/2007
$1,700

KNAFEL, SIDNEY R
NEW YORK,NY 10019
INSIGHT COMMUNICATIONS/CHAIRMAN
3/30/2007
($1,700)

WILLNER, MICHAEL
NEW YORK,NY 10019
INSIGHT COMMUNICATIONS
1/13/2002
$1,000

WILLNER, MICHAEL MR
NEW YORK,NY 10019
INSIGHT COMMUNICATIONS/PRESIDENT AN
9/25/2006
$2,000

Hard not to think McConnell’s direct influence wasn’t taken advantage of in this situation.

A representative from Public Campaign Action Fund tells Page One that Insight neither notified them of this decision nor gave them a chance to respond to/argue re: why they think their facts are accurate.

Shepherd Shears his Sheep!

Dr. James Holsinger – Funnelling Millions from his Church

From the Steve Henry Financial Playbook Dept

Dr. James HolsingerAn investigation into George Bush’s nominee for Surgeon General, gay-hating Dr. James Holsinger, used the sale of a United Methodist Church-owned hospital in Kentucky as a cash cow for his personal ambitions.

It took years of litigation by the church to get to the bottom of what happened to its money, only to learn that Holsinger diverted millions to endow professorships at the Chandler Medical Center at UK where he served as Chancellor and chief fundraiser.

Will the Senate question Holsinger’s ethics?